Inloggen
Winkelwagen

Geen items!






 





Ruilen & Retourneren


Wilt u de ontvangen artikelen ruilen?

Indien u de ontvangen producten wilt ruilen stuurt u ons een email. Vermeld daarbij uw naam, adres en factuurnummer en de nieuw te ontvangen artikelen (met artikelnummer).

Let op: Voor speciale bestellingen, zoals apart bestelde armaturen, lampenkappen, offertes, armaturen die buiten het normale assortiment vallen en bestellingen van 6 of meer gelijke artikelen, geldt dat deze niet kunnen worden geruild of geretourneerd.

Herroepingsrecht

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het retourformulier.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen tevens zijn de eventuele montagekosten ook voor uw rekening.

Transportschade

Na bezorging van het artikel, dient u deze direct te controleren. Is er iets verkeerd of kapot geleverd? Neem dan binnen 24 uur na bezorging contact met ons op. U kunt een e-mail verzenden aan bestelling@superlicht.nl. Het is ook mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen: 0031 (0)79 3514212.

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen

Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren. Je krijgt hierover wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan je terugzenden nadat je de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat je product naar een goed doel.

Defecte producten

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, laat ons dit dan meteen weten per e-mail. Indien je niets laat weten en ook geen melding van het defect doet bij de retourzending, dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus direct meldt. Controleer daarom altijd je bestelling zorgvuldig.

Zoek raken van je retourzending

Ook als je retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.